melewati blog ini...

Thursday, October 28, 2010

Kalaulah Ini Takdirnya

Allah..
Tuhan seru sekelian alam...
Allaaahhh Ya Robbi....
Maha Mengetahui....
Allaaahh......Ya Robbi...
Aku bersyukur Ya Allah.....
Allah.....
Kesakitan ini...
Nikmat sebenarnya...
Sakit ini...
Mencuci dosa...
Ya Allah...
betapa
aku mampu berjalan selama ini...
betapa
aku mampu
ke sana ke mari dengan gembira Ya Allah...
betapa
aku mampu
ke atas dan bawah dengan riang Ya Allah...
betapa
aku mampu
ke kiri ke kanan dengan tawa gembira Ya Allah...
betapa
aku
mampu
Ke Lurah ...
ke paya...
ke gunung...
ke lembah...
ke hutan
dengan asyik
Ya Allah...
Tuhan RobbulJalil...
dengan berbisik...
terkadang aku teralpa..
Tuhan dimana...
Sihat kita...
dari diri ...
dari zat...
dari khasiat...
dari yang sedap-sedap
terlupa sihat dari Robbi...
terlupa sakit dari Illahi...
macam mana boleh hati terlupa dengan Allahu Robbi...
kerna dunia yang dinikmati...
kakiku...
betapa hancurnya rasa hati...
tak dapat bersujud padaNya dengan sempurna..
tak dapat bersujud padaNya dengan sempurna...
Takkkkk dapaatttt bersujud padaNya dengan SEMPURNAAAA...
kakiku diluruskan ke hadapan...rukukku sujudku ibarat insan hilang upaya...
ibarat raja hilang mahkota
ibarat si buta hilang tongkatnya..
Tuhannnn ampunkan dosaku....
Tuhannnn ampunkan dosa hambaMu...
Tuhannnn ampunkan kekhilafan hambamu ini.......
Tuhan kalau ini takdirnya...aku berserah padaMu Ya Robbbbb...
sebagai kifarah dosa-dosa ku padaMu....
Tuhan....
Hatiku...
Sembuhkanlah Ya Allah
agar
aku
kembali
sujud kepadaMu dengan sempurna....
hatiku...
sembuhkanlah Ya Allah
agar aku kembali rukuk padaMu denga ceria...
dengan tertib seperti dahulu
aku mahu kembali mengutip penghubung tali denganMu Ya Robbi...
bagai abdi di hadapan TuanNya...
bagai hamba pada Raja...
Sembuhkanlah Ya Allah...
Kalau ini takdirnya Ya Allah...
sembuhkanlah....



http://ambarkasturi.blogspot.com/2010_07_01_archive.html

No comments:

carian anda di blog ini