melewati blog ini...

Monday, February 23, 2009

tangisan dalam tawa

23 Februari 2009
Astarfirullah al-Azim, Subhanallah, Allahuakbar.....
Ya Allah sungguh aku tak layak menerima ujianMu.... aku lemah....
Dengan emosi
Dengan kasih sayang
Dengan pengorbanan...
Sungguh aku harus belajar semua ini dalam erti kesabaran.....
Kerna aku TAHU dan aku FAHAM....
Liza, Allah nak uji imanmu... bila sekali kau di duga... kau enggak pantas mengalah tapi kau lemah... sungguh dengan Zat-Nya kau temui kekuatan... dan sekali lagi kau diduga.... namun kau telah belajar menghadapinya... sungguh Allah maha mengetahui tiap yang diciptakan-Nya... bila kau bukan sekali, bukan dua kali diuji tapi berkali-kali.... tanpa jemu hatimu diusik..... KERNA APA YA........
Duhai hati makhluk yang sentiasa berubah sifatnya...... jika mahu ditangisi... menangislah.... jika mahu dibina tembok kekerasan.... ingatlah....

”Dan jika kamu membalas,
maka balaslah dengan balasan yang sama dengan
siksaan yang ditimpa kepadamu.
TETAPI JIKA KAMU BERSABAR SESUNGGUHNYA ITULAH YANG LEBIH BAIK BAGI ORANG YANG SABAR”
(16:126)

Surah An-Nahl... Surah yang sentiasa ana ulangi... Surah yang suka ana post pada sahabat-sahabat.......

No comments:

carian anda di blog ini