melewati blog ini...

Saturday, January 24, 2009

AKHUKUM FILLAH

Bismillahiramanirahim…
Jam 8.40petang tadi intan datang ambil kami (ana, wawa, Linda and kak yan) pergi ke satu destinasi yang mana sahabat ana sedang mencari mardhotillah. Jam 9.30 kami sampai ke villa tautan keluarga ini. Hihihi jazakillah buat kak salwa yang melayan kami dengan mesra sekali. baru kali ini ana dapat berjumpa kak salwa, slalu dengar tentang kakak dari shi..
Kami mendaki tangga bertemu pemilik hati. Huhuhu lembutnya rasa hati bila aroma bunga segar menghiasi seluruh rumah.


Intan yang sungguh baik hati meninggalkan kami kerana ada pengisian lain yang mahu disertai. sungguh bila ana kehilangan rakan2 di sisi, Allah hadiahkan ana sesuatu yang lebih bermakna dari itu. antaranya ukhti Intan yang ana kenali dari Shi. keperibadiannya salah satu sebab ana change mindset akan ibadah untuk mencari mardhotillah. jika sebelum ini ana tak tahu apa itu usrah yang sebenar but dari cerita orang usrah ini paksaan. tekanan. Nauzubillah.. jahilnya ana tika itu. moga Allah memberi nikmat atas pengorbanan antuna semua.

berada di dalam majlis ini, buat ana terkenang zaman jahil ana... Ya Allah, bertapa ana lupa, lalai dan lagho untuk mendapatkan redho Allah..

Allah Maha lembut terhadap hamba-hambaNya. Dia memberi rezeki kepada siapa yang Dia kehendaki Dan Maha Kuat Maha Perkasa(42:19)

Barang siapa menghendaki keuntungan di Akhirat akan Kami tambahkan keuntungan itu baginya, dan barang siapa menghendaki keuntungan di dunia Kami berikan kepadanya sebahagian darinya (keuntungan dunia), tetapi dia tidak akan mendapat bahagiannya di akhirat. (42:20)

Taniah buat sahabat ana (shi) yang melangsungkan pertunangannya pada 24 Januari 2009. suka ana coret secubit kisah bakal keluarga yang tak lama lagi ini (INSYAALLAH) malam sehari sebelum majlis, sahabat ana menerima satu mesej...

" sebelum menjelang hari esok, marilah kita sama-sama perbetulkan niat agar kita tak terpesong dari niat yang sebenar kerana Allah. Dan sama-samalah kita mencari keredhaan Allah dengan jalinan ini"

sweetnyer.. ana dah sahabat2 yang lain turut mendoakan moga ikatan ini dilangsungkan yang menghalalkan. Amen.


stawberry di sebalik sesegar bunga


di satu sudut hujung, hantaran buku pengisian hati sebagai persediaan. ni yang paling ana suka tengok. sweet!!!!







Dan hendaklah di antara kamu ada segolongan orang yang menyeru kepada kebajikan, menyuruh (membuat) yang makruf, dan mencegah dari yang mungkar. dan mereka itulah orang2 yang beruntung ( 3: 104)


kepada Shi sekeluarga, linda (merangkap juru foto kami) wawa yang dah pulang ke kampung selepas majlis, kak yan, n Intan yang terpaksa berulang alik hantar and ambil kami...serta sahabat-sahabat yang lain, jazalillah semua. AKHUKUM FILLAH (ana baru belajar perkataan ini dari sudut perkongsian blog seseorang. maksudnya saya saudara kamu kerana Allah)


YA ALLAH BERKATILAH MAJLIS KAMI INI DENGAN RAHMATMU

semoga anta, anti dapat menjaga keperibadian diri sepanjang pertunangan ini

AMEN

2 comments:

:.noRuL.: said...

alhamdulillah..
mg pertunangan sahabat cikgu d berkati olehNya...
amin2x...
:D

sHi said...

salam kak liza,
sweetnye..terharu sgt bc post ni tau. jazakillahu khayr sudi dtg umah shi n meriahkan majlis. moga majlis mendapat barakah dariNya. mencari mardhotillah..itu lah matlamat hidup shi dan semua kan. uhibbuki fillah~ mmuahks~ =)

carian anda di blog ini