melewati blog ini...

Sunday, July 26, 2009

Aku Ingin Mencintai-Mu II



Maha suci Allah....
Segala puji bagi Allah....

Allahu akbar....


Ya Allah sesungguhnya telah kau sampaikan rinduku ini...... bertapa kasihnya DiriMu, Dalam kehinaan diri ini......

6.30 petang (26 Julai 2009)
Habis makan bersama romate2, ana balik bilik call orang tersayang.... rasa kangan sangat hati ini... suara pun dah tak serak2 lagi.. so nanti antivirus apa pun tak dapat detect lau2 ana masih ada lagi simtom2nya.. huhuhu... Rindu mahu mendengar suaranya...... Lambat talian diangkat.... kata Mak, tengah basuh kain...

Cpetang2 ni???? kata Mak lagi... dah 2 hari tak bangun... sakit gigi, demam..... mak................. eks eks eks eks eks eks nape ana hanya mahu rasa sakit sendiri, nape tak ana hubunginya semalam, kemarin pun bole
h.... biar rindu kita sama-sama terubat....... :(( bila ana kata ana dah sihat... mak kata, makan ubat, makan sampai habis.... kalau tak elok juga pergi hospital balik. mak asyik risau pasal ana.... mak tak cerita pun tentang diri dia.... mak.......

Tahu....
benda yang ana paling payah buat kalau call mak..... untuk putuskan talian..... sebab waktu tu.... pasti dengar suara mak bergetar..... mak pasti akan menangis........ ana tak tahan nak dengar.... ana rindu mak.....


Mak yang mengandungkan ana 9 bulan...
Mak yang penuh kepayahan melahirkan ana.......

Mak yang berkongsi makan dengan ana......

Mak yang mememani ana tika tubuh ini dirobek mengeluarkan ketumbuhan...

lau ditanya, pasti ana tak ingat peristiwa itu...
pasti ana tak tahu bagaimana sakitnya tubuh yang masih bayi ini dilukai.....

tapi....

Pasti waktu tu.....

Segala rasa itu dipindahkan kepada mak....

Mak pasti rasa sakitnya bila mendengar tangisan ini.....
Mak pa
sti tak senang tidur bila lena ini terganggu.....
Mak kata zaman dulu....
lau nak teman orang sakit....
tidur kat lantai aja....


Mak.................
Maafkan ana yang banyak berdosa pada mak.......

Ana selalu tipu mak.....

sebab ana tak sanggup tengok mak sedih lagi.....

Ana sayang mak.......


Ya Allah.....

Kau permudahkanlah segala urusan kedua ibu bapaku,

Kau berikanlah nikmat iman kepada mereka,
Kau berikanlah nikmat syurga kepada mereka.....
Amin
Amin
Amin...

Duhai angin.....
sampaikanlah salam rinduku pada kedua ibu bapaku.....
SAWEYAH BINTI ISMAIL 'n' ABDULLAH BIN JANI



2 comments:

lrh said...

salam kak liza..

slmt menempuh ujian ramadhan. sudah start engine blum. mari sama2 kita tingkatkan ibadah di bln yg mulia ni di mana pahala ibadah sunat klu dilakukan pd bln ni, sama dgn pahala ibadah wajib n ibadah wjib apatah lg, berganda.. wAllahu a'lam.. lillahi ta'ala..

p/s: cantik foto bunga tu..=)

terbitanmukmin said...

salam... lama nggak update blog ya. hihi. ana tetap tggu post2 yang baru

carian anda di blog ini