melewati blog ini...

Sunday, July 26, 2009

Aku ingin mencintai-Mu....

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang...

Alhamdulillah, dengan izinNya setelah beberapa hari lebih senang merehatkan diri di dalam bilik sahaja, ana cuba keraskan hati untuk keluar berjalan di bumi Allah. huhuhu afwan ayah bonda.. ana tak maklumkan pun kabaran diri ini pada kalian, sengaja tak mahu merisaukan. tapi.. dalam pada itu... hanya Allah saja yang tahu bertapa ana rindu mak dan ayah. teringat waktu zaman sekolah dahulu.... waktu ana duduk hostel. ana paling suka kalau ada teman-teman yang sakit.. bukan apa, itu normal bagi kami di sana. sebabnya bila nanti, warden kami hantarkan ke hospital.. dapatlah kami pun ikot sama.. hahahhaha mana tak ye, cuba bayangkan... lau hari2 dok terperuk je kat sekolah tu.... Yang pastinya... yang sakit tak akan mahu ke hospital dan rakan-rakannya sibuk memaksanya...

tapi ana pula lain....
bila sakit, ana mahu ayah aja yang hantarkan ana ke hospital. biar ayah yang datang ambil ana kat hostel.... huhuhu.....

Ya Allah.... Engkau tempatkanlah kedua-dua ibu bapaku di kalangan orang-orang yang beriman...

Rasa diri tak terdaya lagi...
Lemahnya sendi2, Jazakumullah teman2 yang sangat mengambil berat. huhu ana sayang romate-romate ana, classmate ana.. ana sayang semua!!!
sampaikan ana tak kuat untuk istiqamah ke jalan Allah... Mana amalan hariannya... YA Allah... sungguh, baru sedikit ana diuji.... Rasa sakit yang sedikit ini.... huhuhuhu..... hati hanya mampu menangis.....

hari ini...

ana tergerak mahu jalan-jalan di KL sentral. (seorang diri)
tika dalam LRT... mata mahu menghayati keindahan alam... (hutan batu d Kuala Lumpur) Aduh!!!! sakitnya mata ini... bila yang dapat dilihat kabus jerebu!!!! Ya Allah....

Dan (ingatlah) ketika Tuhanmu berfirman kepada para malaikat, "Aku hendak menjadikan Khalifah di bumi." Mereka berkata, Apakah Engkau hendak menjadikan orang yang merusak dan menumpahkan darah di sana, sedangkan kami bertasbih memuji-Mu dan menyucikan nama-Mu?" Dia berfirman, "Sungguh, Aku mengetahui apa yang tidak kamu ketahui." (2:30)


hati ini mahu menjerit.......


* ana beli cincin kat Kl Sentral... yang tersarung di tangan ana sekarang ni... hehehe saja-saja...



lagu tema bilik kami......

Aku Ingin Mencintai-Mu

Album : Muhasabah cinta
Munsyid : Edcouctic
http://liriknasyid.com

Tuhan betapa aku malu atas semua yang Kau beri padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
entah mungkin karna ku terlena sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali agar aku kembali
dalam fitrahku sebagai manusia untuk menghambakanMU
betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU
reff:aku ingin mencintaiMU
setulusnya,sebenar-benar aku cinta
dalam do'a dalam ucapan dalam setiap langkahku
aku ingin mendekatiMU selamanya
sehina apapun diriku
kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi

No comments:

carian anda di blog ini